Vangstverslag_Schutskooi

Via Oirschot naar Oijen

Op donderdag 15 oktober zijn we naar Oirschot afgereisd om daar op de huurvijver te vissen. Om 8.30 uur zijn we met vier personen bij elkaar gekomen daar bij de Schutskuil. De bedoeling is om tot 14.30 te vissen. Er worden 20 forellen uitgezet en om 11.30 uur hebben we er 31 gevangen. Dit betekent dat we de buit dik binnen hebben. We overwegen om nog een keer vis uit te laten zetten maar besluiten uiteindelijk om het wat dichter bij huis te zoeken. We hebben de Schutskooi in Oijen op het oog. Kleine Ad haakt af en gaat huiswaarts wij drieën, grote Ad, Dré en ikzelf arriveren daar om 12.30 uur.

Advies van Willy.

De nieuw aangelegde vijver is ons doel. Tot onze grote schande moeten we bekennen dat we daar nog niet op hebben gevist. Het is er de afgelopen maanden niet van gekomen vanwege vakantie en andere bezigheden. Willy Gloudemans heeft in de ochtend gevist op deze vijver en mooie vangsten gedaan. Uiteraard informeer ik even waar de vis huist, of er betere plaatsen zijn, hoe te vissen en met welk aas. Willy geeft uitgebreid advies: vis vanuit het middelste schuilhoekje links, zo ver mogelijk ingooien rechts naar het midden, diep vissen, langzaam binnen draaien tegen het kantje, het aas: PowerBait met wasmot.

Nieuwe vijver

Met deze adviezen gaan we aan de slag. Ad en ik gaan links in het midden staan. Dré helemaal rechts achteraan. We hebben de wind schuin van achteren en dat gooit prettig in. Ik vis met mijn Tremarella Tremor Special van Ingesti nummer 2 opgetuigd met een Trota Poppa van 3 gram, schuifloodje, wartel en onderlijn fluorcarbon van 80 cm met haak 6. Als aas een mix van groen/zwart PowerBait met op de haakpunt een wasmot. Al snel is een forel mijn deel. Een mooie sterke vis, ruim aan de maat die flinke sport geeft.

Dré in de andere hoek doet ook flink zijn best en pakt achter elkaar 2 zalmen. Ad moet wat langer wachten maar bij het slepend vissen strikt ook hij een mooie zalm. Ik ga onverstoord voort met het vangen van forellen. Er zijn nog twee collega-visser meer aan deze vijver en ook zij vangen regelmatig hun visje. Om 15.30 uur stoppen we en maken de vis schoon. Totale vangst 4 zalmen en 5 forellen. Niet slecht.

Opa Henk

Tijdens het schoonmaken komt Opa van den Boogaard (Henk) met een van zijn kleinzoons en een vriend ervan nog even vissen op vijver 1. Opa vist zelf niet. Deze hoeft alleen maar te sponsoren. De vis is erg gretig maar de “boys” zijn nog niet zo bedreven. Wij helpen ze uiteraard graag en weldra hebben ze, mede door ons advies, allebei 3 forellen gevangen. De jongens zijn dol enthousiast. Koos waardeert deze hulp die wij de jongens hebben gegeven zeer, daar ze nu zeker weer terugkomen.

Bekijk een impressie van de visdag:

Slotconclusie.

We moeten concluderen dat de nieuwe vijver een aanwinst is voor de Schutskooi. Een mooi water met veel ruimte er om heen, waar iedereen goed uit de voeten kan. Er wordt mooie sterke vis uitgezet die goed vangbaar is. Wat ons betreft: voor iedereen een aanrader om het hier eens te proberen.

_Nol_van_Zoest

NOL van Zoest

VIP van deforelvisser.com

Forellenvijvers de Schutskooi vijver van de maand:
De Schutskooi in Oijen; op de bekende gastvrije Brabantse wijze ontvangen!