<< Lees hier deel 1

14 mei 2013

Verslag van de Koppelwedstrijd en de BBQ door de Pijnacker 13.

John heeft voor iedereen lekker ontbijt en lunchpakket gemaakt, gebakken omelet met spek. De koppelwedstrijd zou van 09.00 tot 16.00 uur duren en dan moet je ook de inwendige visser verwennen. De Brabo1 van van Gool was al met een warming-up begonnen en hadden al geoefend. Om 09.00 uur werd door John het startsein gegeven en vertrokken de boten naar hun favoriete stek. Wij gingen naar de “vanTolbaai”. Om half tien hadden we al 3 maatse gullen maar toen kwamen Herman en Ab ook in onze baai aan en vingen ze onze gullen voor onze hengels weg. Toen kwamen er nog vissersboten om netten uit te zetten en was het helemaal gedaan. We vingen niets meer en vertrokken naar de “scharrenbaai”. Daar vingen we maar 1 maatse gul en dus weer verkassen, op naar het haventje waar we gisteren toch goed hadden gevangen maar vandaag dus helemaal niets. Ook aan aan de overzijde vingen we niets maar uiteindelijk hadden we toch nog 10 maatse vissen. Helaas bleek dit niet genoeg te zijn.

Jeffrey zorgt voor het eten voor de hele groep.
Heerlijke bamie en nasie met 3 stokken sate. ( beste knotsen en lekkerrrrrr )
Hij heeft wel meerdere fornuizen nodig voor het opwarmen en haalt overal potten en pannen vandaan. We hopen dat we alles afgewassen en wel terug krijgen. Helaas was dat ijdele hoop want we moesten zelf achter onze spullen aan want hij geeft niets terug, maar kan wel lekker koken.
Zelfs Christiaan schoof aan voor een heerlijke maaltijd en er was zoveel te eten dat sommigen de volgende dag niet hoefden te koken.

Aangezien er 3 teams op de eerste plaats geëindigd waren werd de beker uitgereikt aan Frans. De anderen krijgen tzt nog een kleinere beker.
Nog voor het aplaus verstomde vertrokken de eerste boten al weer naar de verschillende visstekken. De enige die met een kater achterbleef was Cees : “Ik heb altijd een slechte visdag op de wedstrijddag “was zijn klaagzang.
Misschien dat de koppelwedstrijd speciaal voor Cees ooit niet op dinsdag maar bijv. op maandag gehouden.

Alex en John

Sabotage op de wedstrijddag. Jeff en Herman zijn op heterdaad betrapt tijdens het vasttapen van laarzen. Ton is al mopperend de slaapkamer uit gevlucht omdat Henk een beetje snurkt. Een Belgische imker leert ons dat bijen en andere dieren (paarden, honden enz.) niet samen gaan. Bijen worden volgens hem agressief van vreemde luchten, ook parfum en after shave is uit den boze…….
Nu weten we wel waar die lucht tijdens dat gesprek vandaan kwam.

Vanaf vandaag is er een Wist u dat ………. Gemaakt en dat staat achteraan in het verslag (in deel 3).

15 mei 2013

Volgens het internet moet dit de dag met het slechtse weer van de week worden,
Daarom een verslag van het vissersleven in Avik vanaf de kant bezien door Henk en Ton (red.).

Nadat de weersvoorspellingen hadden gemeld dat de woensdag wel eens de slechtste dag van de week zou kunnen zijn, kwam het idee naar boven om rond 05.00 uur te kijken wat het weerd deed en daarop het plan af te stemmen.
Om stipt 05.00 uur ging de wekker en ondergetekende ( Henk ) in zijn onderbroek en Avik-T-shirt, standaard in de kleding-uitrusting, naar buiten en wist na 3 meter naar buiten kijken dat het vandaag vissen vanaf de kant zou worden.Vervolgens toch maar weer terug naar het warme bedje om met wat gesnurk vismaat Ton proberen wakker te krijgen. Met een brul die zelfs mijn eigen (v-) echtgenoot niet zou overtreffen werd al gauw duidelijk dat het doorzagen van diverse eiken en berken in de slaapkamer NIET op prijs werd gesteld. Nadat de klok 10.30 uur aangaf werd het wel eens tijd om in de benen te komen. Verschillende boten waren ondanks de stevige wind en regen toch naar buiten om hun geluk te beproeven. Wij hebben achter de parkeerplaats vanaf een vlonder het vistuig uit gegooid. Resultaat was een aantal ondermaatse gullen die teruggegooid werden. Een werd door een slechte worp en verkeerd richtingsgevoel van Ton op het hoofd van vismaat Henk belandde en de vis hierdoor het leven liet en als voer voor de meeuwen eindigde. Dit werd vermoedelijk onder water door verteld want door de 3 kantvissers ( henk, Ton en Eric ) werd geen stootje meer ontvangen en na verloop van tijd werden de spullen weer ingepakt. Wel dient vermeld te worden dat de 3 duitsers die getuige waren van dit kop-incident waarschijnlijk nog nooit zo gelachen hebben.
We zijn ons gaan voor bereiden op het gourmetmaal dat Alex in elkaar had gesleuteld. Op het moment van schrijven was nog niet bekend welke personen in ons app. In staat waren om dit heerlijke maal binnen te houden.

Als laatste nog de complimenten voor Willem Minkman voor deze compleet georganiseerde vistrip.
Bedankt en tot volgend jaar.

Henk en Ton.

Wandelverslag

Woensdag-ochtend ben ik met Lars en Arnold de bergen in gegaan op zoek naar bunkers en andere restanten van de tweede (?) wereld-oorlog. Ieder gat dat we vonden zijn we door heen gegaan om te kijken wat er te zien was. Het was erg donker in elke tunnel maar wel mooi om het een keer mee te maken. Boven op de berg kwamen we ook het een en ander tegen waar onder een uitkijkpost en het restant waar ooit een kanon op gestaan moet hebben. Harde wind en veel regen, Alex en Herman hebben foto’s vanaf beneden gemaakt toen wij op de top stonden. Ik had Alex een sms gestuurd met de vraag of hij een foto wilde maken. Gaat hij een foto maken zonder te laten weten dat hij er klaar voor staat. Dus wij stonden nog te schuilen voor de regen terwijl hij in de regen foto’s stond te maken. Ik was ook nog vergeten te vertellen waar we stonden maar uiteindelijk staan er 3 kleine ventjes boven op een grote berg op de foto’s. (red.) .
Al met al zeker de moeite waard om er een keer te kijken. Vrijdag ben ik aan het begin van de middag nog even met Willem de berg op gegaan. Vrijwel hetzelfde rondje maar toch kwam ik enkele tunnels tegen die ik daarvoor niet gezien had.
Jeffrey zou eerst ook mee gaan maar was blijkbaar bang voor een beetje regen ……………

Glenn

16 mei 2013

De een na laatste dag met prachtig weer, niet teveel wind en zelfs een lekker zonnetje. Iedereen die nog lekker wilde vissen moest het er vandaag van nemen want morgen zou het weer weer bar en boos zijn. De meesten zijn dan ook rond 06.00 uur uitgevaren en Henk en Ton kwamen zelfs pas vlak voor het avond-eten terug. Ze hebben zo’n 11 uur op het water gezeten en steeds gewisseld van visstek en dat met succes. Op elke stek waar ze aan kwamen werden zo’n 3 maatse gullen gevangen.

Hoe anders was het bij Alex en John in de Pijnacker 13……………
We waren begonnen in de “vanTolbaai”met een mooie grote pollak en een paar gullen. Na een poosje zijn we vertrokken omdat volgens Herman de visnetten hun werk goed hadden gedaan. Er werd niets meer gevangen. We vertrokken naar de “scharrenbaai” …………….. in zo’n 3 uur tijd had John 18 maatse gullen gevangen en Alex maar 1. Mooi voor John maar frustrerend voor Alex.
Waarom bijten ze wel bij John op de ene hengel en niet op de andere en ook niet bij Alex ? Vermoedelijk ligt het antwoord toch aan de dikte van de lijn omdat kunstaas en loodkop hetzelfde waren.

Rond 13.00 uur zijn we terug gegaan om te lunchen en de voorbereidingen voor een pan erwtensoep te treffen. Daarna weer terug naar die baai en in ruim 2 uur tijd werd er geen beet gezien, ook niet door John deze keer.
Om 17.30 uur stond de snert op tafel en kon iedereen genieten van goed lopende erwtensoep met roggebrood en katenspek. Sommigen aten wel de spek maar niet het roggebrood zodat het nog spannend werd of er voldoende spek voor iedereen was.
Na het eten is Glenn op zijn eigen verzoek met John mee gegaan om te trollen.

Avondverslag van 16 mei 2013 John en Glenn

Ik ben nog nooit eerder wezen trollen en ook nooit hier met mijn grote oom samen gevist. Het was erg leuk. Bij de eerste gul die ik aan de haak had dacht ik dat ik vast zat maar er bleek een flinke aan te zitten en dat heb ik geweten ook.
Ik schrok me dood. John ving er vanavond 8 en ik zelf 2.
Het kleine bootje gaat ook vele malen sneller dan een yellow-boat. John schrok er van hoeveel sneller die ging met een lichtgewicht als ik i.p.v. Alex die 2 x zo zwaar is. Het water was vlak en je hoorde de vogels fluiten en het water van de rotsen vallen, heerlijk was dat. Het enige vervelende was de troep van de boden dat je vaak naar boven haalde. Al met al was het erg leuk.
Moeten we vaker doen, he oom ??